عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه این کمیسیون با واردکنندگان خودرو درباره واردات خودروهای دست‌دوم و مشکلات این خودروها مطالبی را بیان کرد.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسنعلی محمدی درباره واردات خودروهای دست‌دوم گفت: خودروهای کار کرده وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات پس از فروش باشد.

وی اضافه کرد: منشأ واردات خودروهای دست‌دوم مشخص نیست و مواردی از سوی بانک مرکزی مطرح شد و روز یکشنبه آتی واردکنندگان خودرو به کمیسیون می‌آیند تا نهایت همکاری برای برداشتن موانع صورت گیرد.

محمدی افزود: در خصوص واردات خودرو دست‌دوم معضلاتی داریم این در حالی است که تولیدکنندگان در داخل توان برطرف‌کردن نیاز مردم را ندارند.

وی با بیان این که خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، بیان کرد: تولیدکنندگان و خودروسازان بیان می‌کنند که با ضرر و زیان انباشته روبه‌رو هستیم و مردم نیز از تحویل و کیفیت خودرو ناراضی هستند. همچنین با نارضایتی فعالان و شاغلان صنعت خودرو روبه‌رو هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید راهکاری ارائه دهیم تا زنجیره تولید خودرو آسیب نبیند و رضایت مردم جلب شود.

محمدی با بیان این که کشورهای توسعه‌یافته نیز خودرو کارکرده را وارد می‌کنند، گفت: این مسئله شرایط خاصی دارد. خودروها نباید تصادفی باشند و از طرفی باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی معتقد است: باید به سمتی برویم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم؛ چون خودروهایی فرسوده هستند و باید از رده‌ خارج شوند و در مقابل باید انگیزه تشویقی برای مردم ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی میزان عرضه و تقاضا برابری کند و میزان عرضه فزونی گیرد، قطعاً تولیدکننده‌ها وارد فرایند کیفی و قیمتی می‌شوند.

کد خبر 892445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • قاسم IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    21 9
    چرا خودرو نو نیاد که دسته دوم بیاد چرا انقدر مسولین بی مسولیتی هستین
  • امین IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    21 3
    ایا خودرو دست دوم وارداتی بهتر از محصولات ایران خودرو وسایپانیست.دوتاشو بذارین کنارهم تامردم قضاوت کنن.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    23 0
    احتمالا میخوان خودرو دست دوم هم مثل خودرو نو همه از چین وارد کنند
    • علی BR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
      0 0
      سلام بله بهتره ولی خجالت آور نیست که ایرانی ماشین دست دوم اعراب راسوارشه ؟ من که به اونایی که این پیشنهاد رادارند ودرمجلس مصوب کردند خیلی متاسفم !!!
  • جعفری IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    22 1
    کل داستان واردات خودرو ۵سال هست درجریان است ولی نهایتا به ورود انبوه خودروهای بیکیفیت وبسیار گران قیمت چینی انجامید.
  • علیرضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    11 10
    شاید بهتر باشد بجای واردات اتومبیلهای بنزینی ، بفکر واردات و تولید اتومبیلهای برقی باشیم ، زیرساختها هم انشاالله بتدریج آماده خواهد شد .
  • FR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    باسلام، انشالله که سلامت و جان مردم با خودرو های بی کیفیت و ناقص به خطر نیفتد !
  • الله IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    خداوکیلی بزارید دستم دوم وارد بشه یه مزدا دست دوم یا کیا دست دوم مردم ضعیف بخرن بشترتی گمرگی اینا ۱۰۰۰۰۰۰۰۰برابری حساب نکنید اون ماشینا باکیفت چینی ایران خودرو سایپا باشن مال پولدارا .بنگا دارا
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام خودرو سواری سالم واردکنید لازم هست خراب وتصادفی نباشد با قطعاتش واردکنند کم کارکرده باشد داغون نباشه دویا سه سال بیشترکارنکرده باشه واردکنند
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 0
    حتی خودرو دست دوم ۱۰ سال کارکرده ژاپنی و کره ای هزار بار سرتر از خودروهای صفر کیلومتر داخلی هست
  • علی رضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 0
    شما انتخاب خودرو را در اختیار مردم بگذارید تا خودروهای خارجی با کیفیت و کم مصرف و گمرکی عاقلانه وارد کنند بعدا بنزین رو 30تومان کنیدهیچ کس اعتراض نمیکند چون با 500 تومان یک خودروی اسپورتیج 2018 در عربستان یا قطر و بحرین قابل خریداری است
  • سیدحمیدعظیمی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 1
    سلام خودرودست دوم به غیرازچینی وروسی واردبشه خیلی بهترازخودرونوایرانیه همین حالا تویوتاوانت وسواری ساخت۳۰تا۴۰سال پیش داره کارمیکنه وملت هم راضی هستند ویه نظرش به خودروایرانی میارزه هم کیفیت داره وهم امنیت باقیمت عالی.
  • علی فدایی DE ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 0
    خودروهای دست دوم در خاج در حد اتومبیل نو هستند و اگر وارد شود قیمت خودرو می شکند و اینکار به نفع مردم ، در داخل خودرو ۲۰ سال کار کرده مثل پرادو بالای ۶ میلیارد تومان فروش میره در حالیکه دست دوم آن را از خرج با پانصد میلیون تومان میشه وارد کرد، چقدر باید ملت ما عذاب بکشد، ؟؟
  • هیس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    تنها چیزی که اصلا در نظر گرفته نمیشه ،رضایت عموم مردم .با حقوق ۱۵میلیون و مخارج چطور میشه خودرو ۱میلیاردی خرید .